Scenariusze

1.

Celem gry jest odbicie zawodnika z własnej drużyny. Scenariusz jest przeznaczony dla  dwóch drużyn. Terroryści uprowadzają  zakładnika a zadaniem  Antyterrorystów jest  odbicie  nietkniętego zakładnika . Czas gry to  ok. 15 min..  Zakładnik nie może poruszać się aż nie zostanie dotknięty w ramię  przez „swojego” gracza. Do tego czasu nie wolno terrorystom strzelać do zakładnika. Jeśli drużynie ratunkowej uda się odbić porwanego to przegrywają terroryści. Zakładnik jest uratowany jeżeli  powróci  nietknięty do własnej bazy.

2.

Wszyscy na jednego, jeden na wszystkich. W tym scenariuszu paintball  udział biorą tzw. przynęta i myśliwi. Przynęta otrzymuje  marker z niekończącą się ilością kulek i osłonę. Reszta graczy - "myśliwych" ustala określoną ilość kulek paintball. Przynęta wygrywa gdy przeżyje do momentu wyczerpania kulek przeciwników.Wygrana z punktu widzenia myśliwych - ustrzelenie przynęty. Myśliwy któremu braknie kulek wypada z gry, trafienie w osłonę nie liczy się jako ustrzelenie.

3.

Dwie drużyny stają do siebie przodem w odległości ok. 100 metrów, po czym na komendy, odbezpieczają, celują i  oddają po jednym strzale do przeciwnika stojącego po przeciwnej stronie. Gdy odległość jest zbyt duża do oddania celnego strzału, ustawiamy kąt strzału próbując dosięgnąć przeciwnika przypadkowym strzałem po łuku.

Po oddaniu strzału zabezpieczamy broń i na komendę przesuwamy się o 2 kroki. Trafieni przeciwnicy odpadają z gry.

4.

Gracze dzielą się na 2 zespoły, każda drużyna ma swoją bazę, w której umieszczona jest flaga. Celem gry jest zdobycie flagi drużyny przeciwnej i przeniesienie jej do swojego bunkru. W przypadku gdy flaga zostanie przyniesiona do bazy a przeciwnik wykradnie nam naszą flagę aby wygrać musimy ją odzyskać. Trafiony zawodnik kończy grę, jeśli niesie flagę zostawia ją w miejscu, w którym został wyeliminowany.

5.

Drużyny zaczynają grę z bunkrów oddalonych od siebie o kilkadziesiąt metrów. Dokładnie na środku tej odległości jest wbita flaga. Celem drużyn jest zdobycie flagi i dostarczanie jej do bazy. Ten rodzaj scenariusza jest o tyle ciekawy gdyż wszyscy zawodnicy kierują się w jeden obszar pola i jest ostra strzelanka. 

6.

W grze biorą udział 2 drużyny, z których jedna znajduje się w bunkrze i broni go oraz flagi stojącej przed nim. Celem atakującej drużyny jest wyeliminowanie przeciwników bądź dotknięcie flagi.